8 Haziran 2009 Pazartesi

KIRAZI DALINDAN YEMEK







Önceki haftasonu herkesi çocukluğuna götürecek bir gün geçirdim. Kocaman bir kiraz bahçesi kim içinde olmak istemezki. Özellikle hayatım boyunca hiç kirazı dalından koparıp yememiş biri olarak inanılmaz mutlu oldum. İznik tarafında eşimin ailesinin bahçesine gittik. Yolculuk zaten inanılmaz rahat geçti. Yalovaya kadar feribot olması yolculuğu baya rahatlatıyor. İznikte ilk defa gördüğüm bir yer olduğundan etrafa heyecanlı gözlelerle baka kaldım. Ayrıca bahçede elma, ayva ve muşmula ağaçlarıda vardı. Oraya bakanlar taze fasulyede ekmişler onların daha büyümesine bir - iki ay var dediler. İznikin içinde fotograf çekmeye fırsatım olmadı. Şöyle özetleyebilirim her tarafı surlarla çevrili şirin bir kasaba denizide güzel gözüküyordu. Sahil kenarı ve küçük bir meydanı vardı. Çinileriylede ünlü olan bu yerden ben bişey alamadım eşim eve fazladan ne alsam bana ters ters bakıyor çünki :) Hepimizin karnı açıktığından soluğu yalovadaki balıkçıda aldık. Sahilde bulunan balıkçılardan birine girdik. Bundan önceki yazda bir arkadaşımızın düğünü için gelmiş burada yine balık yemiştik. Lezzeti damağımızda olduğundan yine baya bir çeşit balık denedik. Özellikle çirkin bir balık cinsinden (isportin sanırım) kavurma yapıyorlar parmaklarınızı yiyebilirsiniz. Kalkan balığında gözümüz kalsada fiyatından dolayı mezgit yağda mısır unlu süper lezzetliydi. Ayrıca deniz çuprası ızgarada oda çok güzeldi. Kalamar, salata, karides kavurma ve tatlı olarakta helva yedik. Hepsi süperdi yolunuz düşerse mutlaka uğrayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder